پروانه ساخت و ساز باید ۳۵ روزه صادر شود

2

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «محسن هاشمی» در آیین رونمایی از سرویس های هوشمند شهری گفت: در سال 97، 110 هزار نفر پروانه ساخت و ساز در ایران صادر شده است که یازده هزار پروانه آن مربوط به شهر تهران می باشد.
رییس شورای شهر تهران گفت: اوج صدور پروانه ساختمانی در شهر تهران در سال 91 بوده است که حدود 28 هزار پروانه ساخت و ساز صادر شده است و در سال گذشته نیز تعداد پروانه های ساخت و ساز حدود 10 هزار مورد بوده است.
وی افزود: زمان صدور پروانه ساخت و ساز سه مرحله دارد که فقط بخشی از آن به شهرداری تهران مربوط می شود که این زمان در تهران 35 روز است ولی آنچه که به صورت واقعی رخ می دهد، 350 روز زمان صدور پروانه ساختمانی می باشد.
هاشمی با بیان اینکه زمان صدور پروانه ساخت و ساز باید طوری باشد که مردم از شهرداری تهران رضایت لازم را داشته باشند، گفت: ما باید بتوانیم سازمان ها و سامانه های مختلف شهری را به سامان تهران من متصل کنیم تا به سمت رضایت حداکثری برویم.
رییس شورای شهر تهران افزود: پایان کار نیز از مسایلی است که مردم تهران را زجر می دهد. مدیران ما می گویند 14 روزه پایان کار می دهیم در حالی که برخی دو سال است که به دنبال پایان کار هستند و ما باید برای حل واقعی مشکلات مردم گام برداریم نه حل مشکلات شهرداری.
وی افزود: فعالیت این سامانه ها نباید در امنیت مردم خلل ایجاد کند و اطلاعات مربوط به مردم در دسترس همگان قرار گیرد چرا که باعث سوء استفاده از آن می شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *