نظام مهندسی ساختمان نقش بسزایی در کاهش تخلفات ساخت و ساز دارد

170085337

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نظام مهندسی دیده‌بان حوزه ساخت و سازهای ایمن است و باید امین و مورد اعتماد مردم باشد، گفت: این سازمان با عمل به وظایف قانونی نقش بسزایی در کاهش تخلفات ساخت و ساز دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری، ناصر عتباتی در دیدار هیات رییسه دوره هشتم سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این سازمان مسوول برقراری امنیت در روند شهرسازی است، اظهار کرد: در حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر مهندسی باید این سازمان ورود جدی و بدون اغماض داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری نهادها و ارگان‌ها برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، افزود: در همین راستا می‌توان از ظرفیت‌های نماینده دادگستری استان در شورای انتظامی نیز بهره‌مند شد.

رییس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌غربی هم در این دیدار به رعایت قوانین ساخت و ساز در بافت‌های شهری تاکید کرد و گفت: در ساخت و سازها کلیه ضوابط و مقررات مهندسی ساختمان برای ارتقای ایمنی ساختمان‌ها باید رعایت شود.

یزدانشیر آذری کیا با تقدیر از مصوبه اخیر شورای حفظ حقوق بیت المال در خصوص ساماندهی املاک قولنامه‌ای و صدور مجوز ساخت برای زمین های قولنامه‌ای ادامه داد: سازمان نظام مهندسی آمادگی دارد همکاری موثر و مستمری را در طراحی و ساخت و سازهای زمین‌های قولنامه‌ای به عمل آورد که در همین راستا نیازمند تعامل بیشتر با مدیریت امور شهری برای تحقق اهداف است.

در ابتدای جلسه مستشار دادگاه تجدید نظر و نماینده دادگستری آذربایجان‌غربی در شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی گزارشی از فعالیت‌های شورای انتظامی نظام مهندسی ارائه و به بیان برخی مشکلات این حوزه پرداخت.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *