ضعف قوانین ساخت و ساز از جنبه پیشگیرانه

8

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: قوانین ساخت و ساز از جنبه پیشگیرانه دچار ضعف است.

مهرداد سلطانی صبح امروز در کارگاه آموزشی نحوه مقابله و پیشگیری از تخلفات ساختمانی که در سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های متمادی مشکلات و موانعی برای آرای صادره در کمیسیون ماده ۱۰۰ پیش آمده و این کارگاه برای استفاده از تجربیات قضات و تبادل‌نظر بین اعضای این کمیسیون تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ بیش از ۵۰ سال قدمت دارد، بیان کرد: قوانین مربوط به این کمیسیون برای پیشگیری و برخورد با تخلفات ساختمانی وضع شده و آیین‌نامه‌های دیگری وجود دارند که اگر در کنار هم قرار گیرند به بهبود اوضاع کمک می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان یادآور شد: مجموعه اتفاقات در ساخت و سازها نشان می‌دهد نواقص زیادی در این عرصه وجود دارد. در موضوع اصلاح قانون، پیش‌نویسهایی ارائه شده که در دست بررسی است تا بتواند مشکلات امروز را حل کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در هر دو بخش پیشگیری و برخورد با تخلفات با مشکل مواجه هستیم، عنوان کرد: قوانین موجود پیشگیرانه نیست و عدم برخورد مناسب نیز موضوع پیشگیری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

سلطانی با بیان اینکه تصمیمات در کمیسیون ماده ۱۰۰ با مسائل مالی شهرداری‌ها گره خورده است، تصریح کرد: در جاهایی که حقوق عمومی مردم به صورت فاحش نقض می‌شود باید برخوردهای قانونی نقش جرم‌انگارانه داشته باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *