تخریب ساخت و ساز غیرمجاز پالادیوم

137787306_188693013daebe
تخریب ساخت و ساز غیرمجاز پالادیومبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حمید موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اماکن تجاری در منطقه یک گفت: رای ساختمان پالادیوم بدوی است و در صورت صدور رای قطعی، ساخت و ساز غیرمجاز این ملک تجاری تخریب می‌شود.
وی افزود: افرادی که در این زمینه تخلف کرده اند به محاکم اداری و تخلفات اداری معرفی شدند و تخلفات ساخت پل و زیرگذر در این ملک تجاری درحال بررسی است.
موسوی در پاسخ به وضعیت گود غیرمجاز تامین اجتماعی در نیاوران تصریح کرد: بعد از مشکلات بوجود آمده برای اهالی ساختمان‌های مجاور گود تامین اجتماعی، این سازمان پای کار آمد و تا زمان مرمت گود و پایدارسازی به دنبال حل مشکلات شهروندان است و طبق جلساتی که داشتیم مقرر گردید ماهیانه ۱۰ میلیون تومان بلاعوض به ساکنین این مجتمع‌های تجاری برای اجاره ساختمان داده شود.
وی افزود: در حال حاضر قنات این گود کبل گذاری و ایمن سازی خیابان انجام شده و تیمی نیز در این منطقه مستقر هستند تا به صورت لحظه‌ای پیشرفت کار و وضعیت گود را رصد کنند.
شهردار منطقه یک گفت: ما در منطقه یک ۸۹ گود رهاشده داریم که ۴۵ گود خطرآفرین بوده و برای آن کمیته‌ای تشکیل دادیم که وضعیت گود‌ها را رصد کنند البته در منطقه یک ۱۷۶ تاورکرین وجود دارد که کمیته ایمنی گود‌ها مسئولیت رصد تاورکرین‌ها را نیز دارند.
موسوی ادامه داد: موضوع گود تامین اجتماعی به چند دوره قبل از مدیریت شهری منطقه یک برمی گردد و بدین صورت بوده که شهرداری پروانه گودبرداری و تجهیز کارگاه را صادر می‌کرده، اما متاسفانه تامین اجتماعی با مجوز کارگاه گودبرداری خود را به وسعت زیادی ادامه داده و ما به دنبال این هستیم که تا زمانی که مجوز این ملک صادر نشود هیچگونه ساخت و سازی در آن صورت نپذیرد.
وی با اشاره به ۶۲ پرونده باغات تهران افزود: ۶۲ پرونده برج باغ در تهران وجود دارد که ۴۲ پرونده مربوط به منطقه یک بوده و ما منتظر رای شورای شهر تهران هستیم تا این باغات تعیین تکلیف شود.

بازپس گیری ۷۹ پلاک ثبتی منطقه یک
شهردار منطقه یک با اشاره به بازپس گیری املاک واگذار شده منطقه یک گفت: ۷۹ پلاک ثبتی در منطقه یک واگذار شده بود که تعدادی از آن‌ها بازپس گیری شده و برخی نیز مهلت خواسته اند، اما تعدادی از این افراد به مراجع قضایی معرفی شده اند تا حکم تخلیه آن را بگیریم.
موسوی در پاسخ به جمع آوری کیوسک‌های بانک شهر که سد معبر پیاده راه‌ها محسوب می‌شوند، افزود: تعمیم دادن کیوسک‌های بانک شهر به شهرداری تهران درست نیست بلکه ما تنها بخشی از سهام بانک شهر را داریم و در بانک شهر تمامی شهرداری‌های کشور سهامدارند.
وی گفت: در واقع این کیوسک‌ها در یک مقطع زمانی خاص تایید و نصب شده اند و اگر سیاست کلی برای جمع آوری وجود داشته باشد قطعا جمع آوری خواهیم کرد.

مشکل معارض پل چمران مرتفع شد
شهردار منطقه یک با اشاره به افتتاح پل چمران افزود: در زمان‌های گذشته ۵ هزار و ۷۰۰ متر از فضای نمایشگاه بین المللی بدون هیچگونه وجهی به شهرداری تهران واگذار شده بود تا پل چمران را احداث کند، اما با تغییر مدیریت مجموعه نمایشگاه بین المللی مشکلاتی برای ادامه احداث پل چمران بوجود آمد که با ورود شهردار تهران و وزیرصنعت مشکل حل شده و در چند روز آینده کار تجهیز کارگاه در کنار پل انجام خواهد شد و در هفته دولت پل چمران به بهره برداری می‌رسد.

رفع تصرف ۳۰۰ هزار متر از اراضی منطقه یک پایتخت
شهردار منطقه یک با اشاره به رفع تصرف اراضی منطقه یک گفت: ۳۰۰ هزار متر از اراضی شمال منطقه یک که توسط برخی افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود آزاد و به منابع ملی بازگردانده شد.
موسوی با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌های شمال پایتخت ادامه داد: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها در فصل بارش با خطرات بسیاری مواجه بود و ما اعلام آمادگی کردیم و برنامه‌هایی داریم که با ساخت و ساز‌های غیرمجاز مسکونی و اماکن پذیرایی که درحال فعالیت هستند برخورد و تخریب خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: در رابطه با فاضلاب‌های رهاشده در رودخانه با اداره آب و فاضلاب منطقه صحبت کردیم تا برنامه‌ای برای رستوران دارانی که فاضلاب را به رودخانه رهاسازی می‌کنند انجام دهند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *