کتاب زرد ساختمان: قراردادها و قوانین ساخت و ساز

fb_76_

کتاب زرد ساختمان: قراردادها و قوانین ساخت و ساز

ویژگی ها
ناشر: فدک ایساتیس
مولف: مهندس علیرضا پوراسد
تعداد صفحات: 296
قطع : وزیری
نوبت چاپ: چهارم
سال چاپ : 1392
نوع چاپ : تک رنگ
نوع جلد : شومیز
نوع کاغذ : تحریر
شرح DVD / CD : ندارد
شابک: 9786005203295
وضعیت : منتشر شده
ناشر انتشارات فدک ایساتیس
کد کتاب 724187
وزن 450 گرم

 

 

 

در این کتاب می خوانید:

  • ضوابط ساخت و ساز شهری
  •  قرارداد طراحی معماری و سازه
  •  قرارداد تاسیسات مکانیکی و برقی
  •  قرارداد اجرای ساختمان
  •  و…..

 

مقدمه
پیشرفت روز‌افزون صنعت ساختمان و گستردگی صنایع وابسته به آن،‌ کلیه‌ی دست‌اندرکاران اعم از کارفرما، مشاور و پیمانکار و… را ملزم می‌سازد تا در اجرای صحیح و اصولی پروژه‌های عمرانی، توجه مجدانه‌ی خود را به موارد ذیل معطوف دارند:
نخست اینکه در ارتقای دانش و تجربه‌‌ی خویش در زمینه‌ی مسایل حقوقی مربوط به آن اهتمام ورزند؛ دیگر اینکه تلاش خویش را در غنای هر چه بیشتر اطلاعات و آگاهی خود نسبت به آشنایی با اصول فنی ساختمان و رعایت نکات ایمنی مربوط به آن به کار گیرند.
بررسی‌ اجمالی نشان می‌دهد که اختلافات و دعاوی فراوانی در حین اجرای توافقات اولیه و به دنبال انعقاد قراردادها، مبتلا به‌ طرفین قرارداد شده و پیشرفت پروژه‌ها را به گونه‌ی قابل ملاحظه‌ای دچار وقفه ساخته و زیان‌های ناخواسته‌ی فراوانی به بار می‌آورد.
اغلب این اختلافات، ناشی از فقدان آگاهی لازم از موارد حقوقی و فنی مربوط به این گونه امور است.
مشاهدة موارد فوق، شرکت سازه طراحان فدک را بر آن داشت تا مصرانه در تدارک و تدوین کتاب زرد ساختمان گام بردارد.
کتاب زرد ساختمان مجموعه‌ای از ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی لازم‌الاجرا را در طراحی و نظارت و اجرای کلیه‌ی عملیات ساختمانی که هدف آن ایمنی و بهره‌دهی هر چه مناسب‌تر است، در بر می‌گیرد.
آنچه این مجموعه را از سایر آثار متمایز می‌کند، انطباق کامل آن با مقررات ملی ساختمان، سازگار بودن با شرایط کشور،‌کاربردی بودن و به روز بودن مطالب آن است.
علاوه بر این، مجموعه‌ی حاضر، مهندسین را از مراجعه به منابع متعدد و پراکنده‌ای که دسترسی به آنها اغلب با صرف وقت فراوان همراه است، بی‌نیاز می‌کند و به آنان این امکان را می‌دهد که مطالب مورد نیاز خود را در اسرع وقت تهیه و در پروژه‌های مورد نظر اعمال کنند.
بدین منظور مجموعه‌ی حاضر، زیر نظر کمیته‌ای تخصصی، متشکل از کارشناسان مجرب و کارآزموده در زمینه‌ی مسائل فنی و حقوقی، از منابع معتبر استخراج و با دقت مضاعف درج شده است تا از حیث محتوا و حدود و دامنه‌ی کاربرد بتواند به عنوان مرجعی قابل استناد،‌ مورد استفاده‌ی اهل فن قرار گیرد.
در همین راستا، شرکت سازه طراحان فدک، با هدف ارتقا و توسعه‌ی دانش مهندسی کشور، اقدام به ارائه‌ی خدمات مشاوره در زمینه‌ی قراردادها با رویکرد ساخت و ساز شهری و پروژ‌ه‌های عمرانی و نیز برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مذکور کرده است.
با اغتنام فرصت، از کلیه‌ی صاحب‌نظران و اساتید محترم درخواست می‌شود با ارسال نظرات و پیشنهادهای خود، ما را در جهت غنای هر چه بیشتر این مجموعه یاری فرمایند.
لازم می‌دانم مراتب تشکر و قدردانی خود را از آقای مهندس رضا کرمی‌شاهنده و خانم شبنم کارپسند و آقای محمد کرمی‌شاهنده که در آماده‌سازی این اثر ما را یاری داده‌اند ابراز دارم.
همچنین از جناب آقای مجید‌رضا زروئی، مدیر طرح کتاب زرد ساختمان، به خاطر یاری‌های بی‌دریغ ایشان در تدارک هر چه بهتر این مجموعه سپاسگزاری کنم.

علیرضا پوراسد

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *